Kindest Regardz Werksfeer & Werkgeluk 2019 header

Werkgeluk als Strategie Werkt

Amersfoort, 26 september 2019

Vijfjarig jubileum cultuurprogramma Kindest Regardz

Wij hebben als (werkgeluk)strategie om het aardigste bedrijf van Nederland te zijn en blijven. Door middel van ons zelfontwikkelde cultuurprogramma Kindest Regardz en daarbij behorende activiteiten en rituelen (Regardz Ritualz) maken wij van gewone momenten bijzondere, memorabele momenten. Zo zorgen we ervoor dat er niks aan het toeval wordt overgelaten op het gebied van hartverwarmende hospitality en investeren wij daarmee in het werkgeluk van onze medewerkers.

Zoals blijkt uit onze geschiedenis ligt hier al vanaf het begin de focus op. Daarom vieren wij dit jaar het vijfjarig jubileum van ons cultuurprogramma Kindest Regardz. Omdat wij zoveel aandacht besteden aan het werkgeluk van onze medewerkers doet wij uiteraard mee aan de Week van Werkgeluk. De Week van het Werkgeluk vindt plaats in de laatste week van september en staat compleet in het teken van het werkgeluk van medewerkers.

Kindest Regardz cultuurprogramma
Als medewerkers trots zijn op hun organisatie, gelukkig zijn met hun werk en het gevoel hebben zichzelf te kunnen zijn, zijn zij bereid om iedere dag het beste van zichzelf te geven. Ze vertellen hier vervolgens graag over aan anderen. Als medewerkers zich verbonden voelen met de missie, visie, strategie en cultuur van de organisatie voelen zij zich sneller op hun gemak en dus als een vis in het water. “Het is mijn oprechte overtuiging dat als medewerkers zich al een vis in het water voelen, dit de basis is voor klant en gast geluk.” aldus Luc van Bussel, CEO Regardz Hospitality Group.

“Een goed begin is het halve werk. Door al tijdens de onboarding veel aandacht te besteden aan het hartelijk ontvangst en de inhoudelijke uitleg over de organisatie, functie en cultuur, voelen medewerkers zich sneller op hun gemak en daardoor thuis binnen Regardz Hospitality Group. Dit draagt bij aan hun werkgeluk op langere termijn.“ aldus Jertske van Voorthuizen, Manager HR & Cultuur.

Onze cultuur – waarin medewerkers de vrijheid en het vertrouwen krijgen om dát te doen wat hen gelukkig maakt: andere mensen blij maken – kenmerkt zicht door haar warmte, openheid, transparantie en informele, korte lijnen.

Werkgeluk van medewerkers van Regardz Hospitality Group
Om te meten in hoeverre medewerkers gelukkig zijn op – en met hun werk zetten wij naast het jaarlijkse medewerkersonderzoek, drie keer per jaar een sfeermeter uit.

Uit het meest recente Medewerkersonderzoek blijkt dat 89% van de medewerkers met plezier naar zijn werk gaat. 91% van de medewerkers geeft aan dat zij zich veilig voelt om zichzelf te zijn op het werk. Daarnaast werd in de meest recente sfeermeter de gemiddelde werksfeer binnen ons bedrijf met een 8,1 en werd het belang van de werksfeer met een 9,0 beoordeeld.

Bekijk de infographic voor alle cijfers en informatie. Meer weten over onze cultuur? Bekijk dan www.regardzhospitalitygroup.com/cultuur/.

Infographic: Werksfeer en werkgeluk 2019